Informacja o projekcie
Każde dziecko jest inne to projekt realizowany w Centrum Edukacji Artystycznej w latach 2011 – 2014, przy współpracy Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Budżet projektu wynosi 925 000 PLN. Jego celem jest wspieranie rozwoju najmłodszych uczniów (klasy I-III) ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez realizację dodatkowych zajęć (wspomagających i rozszerzających zainteresowania). W projekcie bierze udział czternaście szkół artystycznych z pionem ogólnokształcącym z całej Polski. Z funduszy unijnych są finansowane w tych szkołach dodatkowe zajęcia dla uczniów klas I-III (według zdiagnozowanych uprzednio potrzeb) oraz niezbędne do ich realizacji środki dydaktyczne.
W roku szkolnym 2011/2012 w ramach projektu “Każde dziecko jest inne” pomocą objęto 934 uczniów i uczennic, dla których przeprowadzono łącznie ponad 2660 zajęć.”
Lista szkół biorących udział w projekcie:
- Państwowy Zespół Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy
Zespół Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Gnieźnie
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Katowicach
Zespół Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Krośnie
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. A. Malawskiego w Przemyślu
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Elblągu
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia w Piszu
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. F. Chopina w Bytomiu
Zespół Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi
Kategorie zajęć realizowanych w ramach projektu:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.
Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów (matematyczno-przyrodnicze).
Inne zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów (zajęcia plastyczne, teatralne, taneczne).